Träningstävling

Idag har det varit träningstävling i hoppning på SRK i stan och jag har tävlat mickey från ridskolan! =)


FRAMRIDNING, 60cm: Jagblev lite sen till framridningen men det var lugnt insåg jag senare när jag hade börjat hoppa. I början var han lite småstark men det släppte efter ett tag och då blev han lugn och fin, lyssnade superbra på mig, inne på framhoppningen blev han lite sådär pigg men när jag började hoppa gick det över fort! Vi kom på räcket 3 gånger och oxern 2 gånger sen var det våran tur att hoppa på riktiga banan!


PÅ BANAN, 60cm: Allt gick superbra förutom att man inte hörde speakern så bra men det gick ändå. Vi hoppade hinder för hinner i grundomgången och det avr flygande omhoppning där jag råkade släppa hen lite för mycket och jag hade inget i handen helt plötsligt så han smet utanför hindret men vi tog det bara igen och då avr det inga problem, jag är inte den som gasar järnet på omhoppning så vi tog det abara kugnt och det gick så bra så!


FILM




FRAMRIDNING, 70cm: Där var han trött och orkade inte så mycket men han hade energi kvar vill jag lova! På framhoppningen ville han ut till ljuset och när jag skulle få hean därifrån börja han bocka och stegra och tjosan hejsan men det gick bra tillslut jag fick han förbi utgången och allt. Hoppade inte så mycket före utan skrittade mest men hoppade några enstaka gånger.

PÅ BANAN, 70cm: Han var lika fin här men lite tjollrig av sig. Jag var helt slut och orkade inte rida halva banan men han hoppade som en klockan ändå! Utan mig som bara satt och åkte och just och pass ställde mig upp över hindrerna. Men vi körde 2 faser och det gick bra! Han var så himla duktigt lillpojken :']!

FILM




Kortfattat: Jag är allmänt supernöjjd med dagen! Mickey har verkligen gjort min dag idag! Vilken stjärna! :']

Kommentarer
Postat av: Agnes - satsande hoppryttare, =D

HAHAHAHAHHAH, musiken jag dör:'D

Så himla passande fast ändå inte!

Asså olivia jag dööör:'D<3

2011-05-02 @ 22:18:20
URL: http://hoppryttares.blogg.se/

Jag blir glad om just du kommenterar!

Skriv gärna namnet här om du inte vill vara anonym
Kom ihåg mig?

och så din e-post:

vad heter din blogg?

här ska du då skriva om du inte förstod det:

Trackback
RSS 2.0