Dag 3 - Mitt hästintresse

När jag var liten. Jag minns inte riktigt hur liten jag var men väldigt liten var jag då! Så började jag rida hos våra grannar Hanna och Sofia. Jag fick rida en liten shettis vid namn Paulina
vi hade det riktigt roligt. Och jag kände att jag skulle vilja börja på ridskola så vi ringde till ridhuset i Ersmark - KDRF - KågeDalens RyttarFörening och hörde om det fanns någon plats över. Pappa berättade att jag hade ridit ganska länge hos grannen och att jag avr ganska duktig. Att jag hade bra balans och kunde det mesta. Så jag fick börja i en p1:a redan dagen efter! Det var på onsdagar jag fick börja rida. Jag trodde att jag skulle få vänta typ 2 år innan jag fick börja i en ridlekis med bara teori. Men jag fick börja rida direkt och jag avr superglad!


Jag red i den gruppen och jag utvecklades väldigt mycket. Men efter ett tag blev bara jag bättre på att rida ingen annan i min grupp så jag bytte till en grupp på fredagar som hette samma sak men dom var lite duktigare i den gruppen så jag red i den istället och det gick så bra så! Men jag blev äldre och jag ville fara på disco som var på fredagar. Så jag började rida på Söndagar istället i en J2b:a och det gick bättre där. Sen vart jag så less på dom jag red med så jag bytte till en ridgrupp som än idag heter dressyrspecialen. Där red jag i 3 terminer tror jag. Men jag kände att vi abra gjorde samma saker hela tiden. Bara skänkelvikningar och det blev uttråkat så jag bytte till Onsdagar och började i hoppspecialen. Där jag nu rider. Jag har just börjat och det är så roligt. Alla mina kompisar rider där också!

Jag rider också med mina kompisar Amanda och Angelina som driver en blogg tillsammans om deras utveckling. Jag har provat rida ganska många hästar. Men den jag gillar mest av dom hästarna är nog Beauty for bell Som Angelina äger.

Beauty For Bell ^^


Aa, Nu har ni fått höra om mitt hästintresse också.













Kommentarer

Jag blir glad om just du kommenterar!

Skriv gärna namnet här om du inte vill vara anonym
Kom ihåg mig?

och så din e-post:

vad heter din blogg?

här ska du då skriva om du inte förstod det:

Trackback
RSS 2.0