Chokladsnitt















Ingredienser:
200 g mör eller margarin
2 dl socker
1 msk vanilj- eller vanillin-
socker eller 0,5 msk vanila
3 msk kakao
1 äggula
2 msk vatten
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Pensling, garnering:

Uppvispad äggvita
Pärlsocker eller hackad sötmandel

Gör så här:
  • Sätt på ugnen på 200 grader. Rör rumsvarmt fett och socker poröst.
  • Rör der vaniljsocker, kakao, äggula och vatten.
  • Tillsätt mjölet bkandat med bakpulvret och arbeta ihop till en deg. Använd gärna matberedare.
  • Rulla 4 längder, lika långa som plåten.
  • Lägg den på en plåt, smord eller med bakplåtspapper.
  • Pensla med äggvita, strö på pärlsocker eller sötmandel.
  • Grädda mitt i ugnen 10-12 min .
  • Skär längderna i sneda, ca 2,5 cm dreda bitar, medan de ännu är varma.

Sen har du fina chokladsnitt!
Supergoda och enkla att göra!

Tar max 30 min att göra.




Kommentarer

Jag blir glad om just du kommenterar!

Skriv gärna namnet här om du inte vill vara anonym
Kom ihåg mig?

och så din e-post:

vad heter din blogg?

här ska du då skriva om du inte förstod det:

Trackback
RSS 2.0